fredag 5 december 2008

Ta min plats i kön bara, men låt mina öron vara ifred.


Vi svenskar är ju kända för våra kövanor. Ingenstans är köplatsen lika helig som hemma i gamla Svea rike. Jag var medveten om detta redan långt innan jag kom till Kina. Därför förberedde jag mig på att man helt enkelt har en annorlunda inställning till denna instutition.

Jag måste erkänna dock att första gången någon trängde sig framför mig precis när det blev min tur så blev jag lite förbannad, jag visade det självklart inte utan läta det bubbla lite på insidan bara.

Nåväl, nu har jag ju bott här ett tag och vant mig vid att köplatsen är något man slåss för hela vägen fram till kassan. Vad inte vant mig vid och aldrig kommer vänja mig vid, för att det gör mig så in i &%/**¤# j--la FÖRBANNAD, är idioterna som trycker sig fram till kassan trots att jag redan står där (detta innebär att de hamnar bakom men ställer sig på tå och sträcker fram huvudet) och SKRIKER ut vad de vill ha. Detta sker framförallt på McDonalds har jag märkt (som om det inte var illa nog med alla ungar som skriker liksom), vilket gör det hela extra irriterande eftersom det är platsen där puckade beteenden inte kan gömma sig bakom österländska kulturslöjor.

KHAAAAANNNN!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: