lördag 6 december 2008

MUNKJÄVLAR!!!!!


Ni vet den där välbekanta känslan av att vilja ge en buddhistisk munk en fet jädra smäll på käften. Inte?

Det kanske bara är jag efter min underbara vistelse i mittens rövhål.

Idag när jag skulle gå ut och handla möts jag av den festliga synen av en Kung Fu-uppvisning. Klart man tittar närmre när det bjuds på sådant i min lilla stad. De verkade som om de här munkarna kom från något tempel i bergen. Eftersom jag står ut lite i mängden här tog det inte lång tid innan de märkte mig, snart var jag omringad av tio stycken munkar. Wow tänkte jag, äntligen lite riktig kinesisk kultur istället för allt det här larvet som bara handlar om att få mina pengar.

Ha ha så här i efterhand blir jag lite förälskad i min egen naivitet. Well, jag går inte in på detaljer, såret är nog för färskt, men 60 yuan och en hel del stolhet senare är allt jag kan säga:


MUNKJÄVLAR!!!!!!

&

KHAN!!!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

Mats Deolner-West sa...

du är inte ensam i ditt hat mot munkjävlarna, broder! fick fan smäll av en zen-munk i de japanska alperna... bastards!

/Poopsiekins

J sa...

Det blir ju liksom så extra irriterande av att man inte förvantar sig det.

Natalie sa...

BLOGGA MERA! MERA BLOGG!

Andreas Landmark sa...

Är det bara jag som undrar exakt för vad de tog betalt? Dansuppvisning? Privat dansuppvisning? Privat "dansuppvisning"?