torsdag 4 december 2008

iPod-generationen

Ni vet den grejen med att alla där hemma lyssnar på musik konstant, jag menar på bussen, när de cyklar, går etc. Det är väl egentligen inget att störa sig på och jag sållar mig nog själv till den skaran.

Här i Kina har man dock lyckats göra den till ganska oförargliga vana till en ren jävla styggelse.

Här finns nämligen samma grej fast man lyssnar inte via sin iPod utan sin mobil. Vad är problemet, tänker du. Well det är nämligen så att man inte har artigheten att använda hörlurar utan väljer att spela upp musiken högt så att alla kan höra den. GAAAAAAHHHHH!!!!! Överallt hör man den där gnälliga Andy Laus smörballader som självklart kommer till sin fulla rätt spelade ur en högtalare på en halv kvadratcentimeter.

Idag nådde detta fenomen en helt ny nivå för mig när jag gick in på toaletten på McDonalds och hör de alltför bekanta skramliga tonerna från ett bås där någon.... ja, ni vet.

2 kommentarer:

Ofelia sa...

Ah, då är 14-isarna och Kineserna av samma släkte, för härom veckan klippte jag nästan till en osnuten unge på bussen som inte hade vett att lyssna på P Shitty med hörlurar!
(Love this blog btw)

J sa...

Jo, jag vet att 14-isarna kan vara minst lika irriterande. Problemet här är att det liksom inte ä bundet till en åldersgrupp. Till och med Yuppies som vi alla vet har balla bluetooth headset gör detta. Man är liksom inte rustad att hantera vuxna med denna ovan. (Thanks for the support, much love.)